Sunday, May 1, 2011

Opbengst Koninginnemarkt!

Geen Petrus Regout servies en geen emaille, maar wel een mooie leren dokterstas en prachtige kussens van oud frans linnen. Omdat ze waterschade hadden opgelopen mocht ik ze voor een prikkie meenemen. Thuis gekomen heb ik ze voorzichtig los gehaald en stuk voor stuk gewassen. En zie weer helemaal schoon. De gebloemde kussenhoezen van GreenGate passen niet helemaal bij mij, maar omdat ze bijna voor niks waren heb ik ze toch maar meegenomen. Misschien dat één van mijn dochters ze wel wil hebben. De rietentas voor € 1,00 is altijd makkelijk voor mee naar de tuin.
De lamp kwam ik op de valreep nog tegen. Hij lag op een plaid en zowel de kleur als de vorm sprak me aan. Ik vond hem wel vintage. Ik heb nog een beetje afgedongen en voor €5,00 was ie van mij. Toen ik later de lamp wilde schoonmaken zag ik een label van Hans Agne
Jakobsson MARKARYD. Nieuwsgierig geworden ben ik op internet gaan zoeken en nu blijkt dat een bekende Zweedse designer te zijn geweest. Vooral in de jaren 60. De lampen zijn momenteel weer helemaal terug.  Heb ik toch nog een goede vangst gedaan!

Hans Agne Jakobsson (1909-2009) was een Zweedse ontwerper die in 1951 zijn eigen bedrijf oprichtte dat lampen produceerde die door hemzelf ontworpen waren: Hans-Agne Jakobsson AB, Markaryd, Zweden.

No comments:

Post a Comment