Tuesday, August 23, 2011

Joris is ziek

Ik ben me wild geschrokken toen ik van de week met onze Joris uit wandelen ging. Hij gedroeg zich heel vreemd en plaste puur bloed. Bij thuiskomst gelijk de dierenarts gebeld en moest ik zo snel mogelijk komen met een urinemonster van hem. Ook de dierenarts en haar assistentes schrokken van de rode kleur. Na enig onderzoek bleek dat er wel heel veel eiwitten in z'n urine zat. Dat duidt op een ontsteking of iets met z'n nieren. Ik heb zelf jammer genoeg ook enige ervaring met nierstenen en ontstekingen dus voor mij herkenbaar.  Ik ben naar huis gegaan met een dosis antibiotica en zware pijnstillers.  Thuis gekomen gelijk een dosis gegeven en we zagen al vrij snel dat de pijnstillers hun werk deden. Het gaat nu weer iets beter met Joris. Hij is erg suf van de medicatie, maar geluk bij een ongeluk ik ben deze week nog vrij en kan lekker bij hem zijn.

De foto's zijn gemaakt door dochter Sarah Rose

No comments:

Post a Comment