Wednesday, May 26, 2010

Geluk zit hem ook in kleine dingen


Na het lezen van het blogberichtje van " Fluitenkruid" over geluk wil ik niet achterblijven.Voor mij zit geluk in heel veel kleine dingen. Op dit moment zijn dat mijn dochter die leuk bezig is met het maken
van een tas en zichzelf heeft geleerd om achter de naaimachine te gaan. De hond die heel tevreden op z'n nieuwe grote kussen ligt en aan een botje kluift. De bloemen in de tuin die volop in bloei staan, maar ook het gezond zijn elke dag.
Dat weet ik als geen ander. Drie jaar geleden ben ik zo ziek geweest dat de familie heel even heeft gedacht dat ik het niet zo halen. Gelukkig kreeg ik nog een kans en ja, dan krijgt geluk een andere betekenis. Nu wil ik het alleen maar leuk hebben en niet meer met stress en werkzaamheden omgaan die me niet gelukkig maken, Ik moet er af en toe wel m'n best voor doen want het gaat echt niet vanzelf. De ene dag gaat het beter dan de andere, maar het lukt me toch om op iedere dag een geluksmoment te kiezen. Bovendien helpen de kaartjes die we hebben liggen en waar we elke dag eentje van mogen pakken ook enorm..

No comments:

Post a Comment