Thursday, June 3, 2010

De Stoel van de Buurman

Deze stoel is al vele jaren in mijn bezit. Nooit heb ik echt aandacht aan hem besteed. Hij stond daar maar te staan. De stoel van de Buurman. Toen ik een klein meisje was stond hij in de gang bij de buren van mijn ouderlijk huis. Hij had toen een groen jasje met een rode sky-leren zitting.  Elke dag schilde de buurman zittend op de stoel de aardappelen. Toen de buurman overleed moest ook de stoel plaats maken voor een andere nieuwe moderne stoel. Als jong meisje kreeg ik de stoel voor later op kamers. De kamer is ondertussen een huis geworden en heeft de stoel van de buurman een nieuw wit jasje gekregen. Eerst heeft de stoel van de buurman  jaren op de kinderkamer gestaan. Nu anno 2010 staat hij in de woonkamer en wordt er elke dag gebruik van gemaakt. Niet omdat hij nu zo geweldig zit, maar meer omdat hij voor de computer staat. De stoel van de buurman is hoogbejaard en verdiend het om heel even in het zonnetje te staan...

No comments:

Post a Comment