Sunday, March 28, 2010

Eieren en Pasen

Volgende week is het Pasen en daar horen eieren bij. Ik vroeg me af of daar een speciale reden voor is. Via Google heb ik het een en ander gevonden over eieren met Pasen.
We eten met Pasen eieren omdat het vroeger een van de weinige voedingsmiddelen was die in de lente beschikbaar waren. Bovendien dacht men dat eieren het lichaam kracht gaven. Eieren hadden ook een symbolische functie. Pasen is het feest van het nieuwe leven. Het ei en het kuikentje zijn daar de symbolen van. Voor anderen was het ei de symbolische steen die het graf van Christus afsloot en met Pasen weggerold werd.
Het was even zoeken, maar uiteindelijk heb ik hem gevonden mijn speciale ei. Hij lag in een soepterrine veilig opgeborgen in de kast. Het is een Emoe-ei.
Ooit gekregen van een vriendin evenals het struisvogel-ei. Zij werkte destijds in de dierentuin. Ze zorgde voor het eten van de dieren die op de savanne wonen. Ik ben heel voorzichtig en zuinig op deze twee bijzondere eieren maar voor deze blog heb ik ze op de foto gezet.



No comments:

Post a Comment